OGRÄSET FRÅN HELVETET

I dag 20.02.17 har jag rensat ogräs. Jippi! Ogrässäsongen 2017 är härmed invigd.

ogras

I en konservburk har jag en kronärtskocka, jag hade tagit lite jord från min blomrabatt ute och spätt på denna. Nu växer det alltså ogräs hos skockan. Nate har jag lokaliserat, möjligtvis pionvallmo och: OGRÄSET FRÅN HELVETET. Det är en liten (stor) gul blomma som ser ut som en maskros fast det inte är en maskros.. Sprider sig som eld och idag blev jag påmind om detta sattyg, till råga på allt i mitten av Februari!!

Efter att ha kikat mig om på internet hittade jag en annan odlare som också har bloggat om ogräset från helvetet  Det ”roliga” är att det verkar som vi har fått inn skiten i trädgården på samma vis också: genom att köpa vallmofrö på Tradera någon gång.

Många-långa-remsor-med-svordommar-kalleanka-stil@#%@#^§*# över detta ogräset!!

angry_duck_by_pacoelmorsa.jpgbild lånad av Afro monkey


Har någon ett tips på vad det kan vara och hur man utrotar den så skrik till. (Någon sa att detta är Strandfräne, men jag är osäker på om det är rätt) 

Kommentera

