TACK VÄDERGUDEN

gud snö

Tack du allsmäktige gubbjävel till vädergud som gett mig mer snö i April och Maj månad än under hela December. Jättekul, tack tack. Jag har säkert lärt mig en läxa om att inte sätta ut tomaterna för tidigt i växthuset och inte dra på mig kortbyxorna och köpa jordgubbar i starten av Maj. Jättedumt av mig, så det va snällt att påminna mig om att väderguden fortfarande är den rådande makten i universum. Kan du snälla berätta vad du vill ha för att komma på bättre humör!? Ska jag gräva ner en guldring i myren? dansa naken i regnet till din ära? Offra en tjur eller håller det med en halt vaktel? Snälla berätta!

Undertecknat: Eders hårt pinade undersåte – Den snikne odlaren.

3 Comments

  1. Ja käre tid! Det har verkligen inte varit nån lätt vår. Tänkte sätta ut mina tomater i kallväxthuset idag så om det kommer mer snö, drivis och hagel vet du vad det beror på… väderguden har kommit på mig.
    Allt gott
    /Anette

    Liked by 1 person

Kommentera

